• אודות
  • מוסדות הלשכה
  • סניפים
  • צור קשר
טופס רישום
02-6254333| 02-6254334
  • Facebook
לשכת המסחר ירושלים
  • דף הבית
  • שירותי הלשכה
    • אודות
      • פעילות בינלאומית לקידום סחר והזדמנויות עסקיות
      • רקע היסטורי
      • חזונינו בלשכות המסחר
      • חברות בוועדות ובפורומים
    • חברי הנהלה
    • המרכז למימון עסקי
    • שירותים עסקיים
    • מסחר בינלאומי וקרנה
      • קשרים בינלאומיים
      • תעודות מקור , מסמכים ואישורים – לסחר חוץ
      • קרנה אטא – ATA CARNET – פנקס מעבר מכס
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • קמפוס המכללה העסקית חברתית
    • ענף הנגישות הישראלי
    • הזדמנויות עסקיות
    • משפט ויחסי עבודה
    • מענקים והטבות לעסקים
    • ארגון צהו"ב – ארגון הגג של צמיגאי הרכב והבטיחות בישראל
  • ענפים וחטיבות
    • חברי הנהלה
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • ענף הנגישות הישראלי
    • חטיבת היועצים
    • פורום מנהיגות צעירה
  • אירועים/מכללה
    • אירועים
  • חדשות
  • גלריה
  • BizTV
  • מועדון עסקים
  • דף הבית
  • שירותי הלשכה
    • אודות
      • פעילות בינלאומית לקידום סחר והזדמנויות עסקיות
      • רקע היסטורי
      • חזונינו בלשכות המסחר
      • חברות בוועדות ובפורומים
    • חברי הנהלה
    • המרכז למימון עסקי
    • שירותים עסקיים
    • מסחר בינלאומי וקרנה
      • קשרים בינלאומיים
      • תעודות מקור , מסמכים ואישורים – לסחר חוץ
      • קרנה אטא – ATA CARNET – פנקס מעבר מכס
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • קמפוס המכללה העסקית חברתית
    • ענף הנגישות הישראלי
    • הזדמנויות עסקיות
    • משפט ויחסי עבודה
    • מענקים והטבות לעסקים
    • ארגון צהו"ב – ארגון הגג של צמיגאי הרכב והבטיחות בישראל
  • ענפים וחטיבות
    • חברי הנהלה
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • ענף הנגישות הישראלי
    • חטיבת היועצים
    • פורום מנהיגות צעירה
  • אירועים/מכללה
    • אירועים
  • חדשות
  • גלריה
  • BizTV
  • מועדון עסקים
לשכת המסחר ירושלים
  • דף הבית
  • שירותי הלשכה
    • אודות
      • פעילות בינלאומית לקידום סחר והזדמנויות עסקיות
      • רקע היסטורי
      • חזונינו בלשכות המסחר
      • חברות בוועדות ובפורומים
    • חברי הנהלה
    • המרכז למימון עסקי
    • שירותים עסקיים
    • מסחר בינלאומי וקרנה
      • קשרים בינלאומיים
      • תעודות מקור , מסמכים ואישורים – לסחר חוץ
      • קרנה אטא – ATA CARNET – פנקס מעבר מכס
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • קמפוס המכללה העסקית חברתית
    • ענף הנגישות הישראלי
    • הזדמנויות עסקיות
    • משפט ויחסי עבודה
    • מענקים והטבות לעסקים
    • ארגון צהו"ב – ארגון הגג של צמיגאי הרכב והבטיחות בישראל
  • ענפים וחטיבות
    • חברי הנהלה
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • ענף הנגישות הישראלי
    • חטיבת היועצים
    • פורום מנהיגות צעירה
  • אירועים/מכללה
    • אירועים
  • חדשות
  • גלריה
  • BizTV
  • מועדון עסקים
  • דף הבית
  • שירותי הלשכה
    • אודות
      • פעילות בינלאומית לקידום סחר והזדמנויות עסקיות
      • רקע היסטורי
      • חזונינו בלשכות המסחר
      • חברות בוועדות ובפורומים
    • חברי הנהלה
    • המרכז למימון עסקי
    • שירותים עסקיים
    • מסחר בינלאומי וקרנה
      • קשרים בינלאומיים
      • תעודות מקור , מסמכים ואישורים – לסחר חוץ
      • קרנה אטא – ATA CARNET – פנקס מעבר מכס
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • קמפוס המכללה העסקית חברתית
    • ענף הנגישות הישראלי
    • הזדמנויות עסקיות
    • משפט ויחסי עבודה
    • מענקים והטבות לעסקים
    • ארגון צהו"ב – ארגון הגג של צמיגאי הרכב והבטיחות בישראל
  • ענפים וחטיבות
    • חברי הנהלה
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • ענף הנגישות הישראלי
    • חטיבת היועצים
    • פורום מנהיגות צעירה
  • אירועים/מכללה
    • אירועים
  • חדשות
  • גלריה
  • BizTV
  • מועדון עסקים
ראשי » חדשות » למי שייכים חשבונות מדיה חברתית שנוהלו על ידי עובדים במסגרת עבודתם בעסק?

למי שייכים חשבונות מדיה חברתית שנוהלו על ידי עובדים במסגרת עבודתם בעסק?

לשכת המסחר אוגוסט 9, 2018 10:27 am אין תגובות

בימינו עיקר ההשקעה בפרסום של מרבית העסקים הקטנים והבינוניים עברה לאינטרנט בכלל ולרשתות החברתיות בפרט ולבעלות בנכסים דיגיטליים שכאלה ישנה משמעות רבה עבור בעלי העסקים. לאחרונה התעוררה השאלה "האם דף פייסבוק עסקי הוא בבעלות העובד או בבעלות המעסיק?" שאלות דומות התעוררו גם לגבי דפים עסקיים ביתר הרשתות החברתיות המובילות – אינסטגרם ופייסבוק.

שאלה זו עלתה לכותרות בעקבות המחלוקת שנתגלעה בין גיא לרר, שהיה עד לא מזמן המנחה של תכנית הטלוויזיה הפופולרית 'צינור לילה' לבין ההפקה בערוץ 10 באשר לבעלות בדף הפייסבוק של התכנית. המחלוקת התבררה בבית הדין לעבודה בתל אביב בסע"ש 46976-09-17.

במועד מתן פסק הדין לדף זה היו למעלה ממיליון עוקבים ועל כן ניתן להבין מדוע כל אחד מהצדדים היה מעוניין בדף הפיסבוק של התכנית.

בית המשפט פסק לטובתו של גיא לרר והשאיר אצלו את השליטה בעמוד הפייסבוק הפופולרי, תוך שקבע 8 מבחנים לבדיקת הבעלות בנכס שכזה במדיה החברתית:

  1. מי הקים את החשבון ומי יזם את הקמתו – אם העובד הקים מיוזמתו או שמא המעסיק הורה לעובד להקים אותו, או שהמעסיק הקים אותו לפני שלעובד היתה גישה אליו.
  2. מה הזיקה בין החשבון לבין העסק – זהו מבחן כבד משקל. ככל שיש יותר זיקה בין העסק לבין הדף ברשת החברתית, בית המשפט יטה יותר לטובת הכרת הדף כנכס של בעל העסק. המתאם בין החשבון לבין העסק יבחן בין היתר ע"י ההתאמה בין השמות, התכנים והמטרות של החשבון ושל העסק. בנוסף, יבחן גם היקף השימוש שעשה המעסיק בחשבון אל שימושים אחרים שנעשו בו.
  3. באילו שעות נוהל החשבון – האם נוהל במסגרת שעות העבודה שהעובד קיבל שכר בגינן או שמא העובד ניהל את הדף בזמנו הפנוי?
  4. נשיאה בהוצאות – מי שילם הוצאות קידום הממומן של החשבון, ככל שהיו, וכן מי שילם הוצאות נלוות כגון הוצאות משפטיות, ייעוץ שיווקי, עיצוב גרפי וכיו"ב.
  5. מי היו השותפים בניהול החשבון בפועל – האם העובד ניהל את החשבון לבדו או שהמעסיק, או עובדים נוספים היו שותפים פעילים לניהול החשבון. למי הייתה גישה טכנית, מבחינת שם המשתמש והסיסמא לניהול החשבון?
  6. האם החשבון נוהל לפי הנחיות המעסיק – מה מידת המעורבות שגילה המעסיק בניהול החשבון כגורם מנחה שעושה שימוש בחשבון ככלי עבודה מקצועי. ככל שהמעסיק היה יותר מעורב ופיקח יותר על הנעשה, כך יטה ביהמ"ש יותר לראות בחשבון כנכס של המעסיק.
  7. האם קיימת בהסכם ההעסקה הוראה מפורשת בנוגע לזכויות השימוש בחשבון ולבעלות בו?
  8. האם קיים במקום העבודה נוהל ביחס לשימוש בחשבון העסק במדיה החברתית?

face_regulation

במקרה של 'צינור לילה' בית המשפט ציין כי "לא זו בלבד שלרר פתח את דף הפייסבוק מיוזמתו ולמטרתו שונות ממטרותיה של התכנית אותה ליווה, אלא שבכל שנות קיומו הופעל הדף על ידי לרר מבלי שערוץ 10 נוקט בכל פעולה שתצביע על מעורבותו בניהול דף הפייסבוק, על הוצאות שהוציא, על הנחיות שניתנו בעניין זה, או על עובדים שמונו לשם תפעול הדף" והמשיך "לא הוכח כי תכניו של דף הפייסבוק תואמים באופן משמעותי את תכני התכנית, וכל זאת בנוסף לכך שעבודתו של לרר על דף הפייסבוק אינה מעוגנת בחוזה העסקתו ואינה כפופה לכל נוהל שגובש במקום העבודה, מצביע על כך שדף הפייסבוק שייך לגיא לרר".

לשכת המסחר י-ם פועלת לעדכן את חבריה בהלכה הפסוקה, ובאירועים חשובים בעולמות המשפט והעסקים. יחד עם זאת, אין האמור לעיל מהווה יעוץ משפטי ואין האמור מהווה תחליף לייעוץ משפטי. ככל שבפניכם סוגיה משפטית אנא פנו לקבלת ייעוץ מקצועי מעו"ד.

אגף רגולציה לשכת המסחר ירושלים מדיה חברתית נכסים דיגטליים עסקים קטנים ובינוניים רשתות חברתיות

Tanya Lubarsky |להציג את כל הפוסטים של לשכת המסחר


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

טופס רישום
תנו לנו לייק
מגזין עסקימבית לשכת המסחר ירושלים
ידידי ירושלים בעולם
שירותי הלשכה
מענקים והטבות לעסקים
אירועים וועדות
אודות
לשכת המסחר ירושלים הנה הגוף הרשמי המייצג את הסוחרים ובעלי העסקים בירושלים וסביבתה. הלשכה היא עמותה רשומה, חברה בפדרציה של איגוד לשכות המסחר.
יצירת קשר

רחוב הלל 10, קומה 2, ירושלים
מיקוד: 91020
טלפונים: 02-6254333 | 02-6254334
פקס: 02-6254335
אימייל: jerccom@inter.net.il

קטגוריות
חדש באתר
בוטל הצורך ברישיון יבוא למלט !
הזמנה לוובינר בנושא "מיתון חום באזורי תעשייה
מעסיק – דע את זכויותיך וזכויות עובדיך ליום הזיכרון ויום העצמאות 2025
חה"כ אתי עטיה ושגריר מלוואי בישראל בברכת חג לחברות וחברי לשכת המסחר ירושלים והקהילה העסקית בישראל !
A-2-Z נגישות ושיווק באינטרנט
כל הזכויות שמורות ללשכת המסחר ירושלים
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס