ארגון הארצי של צמיגאי הרכב והבטיחות בישראל בראשות נעים יוסף הצטרף הבוקר (יום ד' 26.4.17 ) ללשכת המסחר ירושלים ויחל לפעול תחת הלשכה. הארגון מונה כ-100 בעלי צמיגיות ומוסכים ברחבי הארץ. ארגון זה נחשב בשנים האחרונות כארגון הגג והמייצג העיקרי של סקציית הצמיגיות מול משרדי ממשלה רבים ופועל לקידום האינטרסים המקצועיים של חבריו.
נשיא הלשכה דרור אטרי : " אבקש לברך את חברי הטוב יו"ר הארגון נעים יוסף, המנכ"ל אבי זמלר וחברות וחברי ארגון צהו"ב על הצטרפותם היום ללשכת המסחר ירושלים. את היו"ר יוסף נעים אני מכיר שנים רבות במסגרת פעילותנו המשותפת במגזר העסקי, איש מדהים שפועל ללא לאות למען חבריו בענף, פעילותו הנמרצת ראויה להערכה רבה ואנו בלשכת המסחר נעמוד לצד הארגון בהתמודדותו מול האתגרים הלא פשוטים שעומדים לפניהם.
לשכת המסחר ירושלים פועלת לחיזוק חבריה במגזר העסקי בירושלים והסביבה כלל ובישראל בפרט, אחד מתחומי הפעולה המרכזיים של לשכתנו הוא תחום הייצוג הענפי. בלשכה מאוגדים ענפים רבים בניהם התאגדות העסקים הקטנים בישראל, איגוד הכל ארצי של חברות הניקיון והאחזקה בישראל, ענף הקלינטק וההייטק הישראלי, חטיבת יועצים העסקיים, ענף הנגישות בישראל, ועוד'. ארגונים אלה מייצגים קשת רחבה של עסקים בענפי המסחר והשירותים בישראל.
רוב הארגונים בלשכה הינם ארגונים ארציים הפועלים באופן אוטונומי בהתאם לתקנון הענפי אותו קובעים חברי הענף בהליך דמוקרטי. וכן עפ"י תוכנית עבודה שנתית הנקבעת בהתאם לאינטרסים הענפים של כל ענף, לענף מוצמד רכז ענפי מקצועי המסייע בקידום הענף לצד צוות מקצועי בלשכה המסייע לחברים הן ברמה התקשורתית במסגרת אגף דוברות, הן בייעוץ משפטי וכלכלי ורכז רגולציה וממשל המסייע בפעילות מול גורמי ממשל וכנסת.
בתקופה האחרונה אנו עדים על הצטרפות רבה של ארגונים וחברים רבים ללשכה ואנו רואים בזה הבעת אמון של חברנו במגזר העסקי בלשכת המסחר ירושלים כארגון הגדול והמשפיע במשק הישראלי.
אני שב ומברך את חבריי בארגון צהו"ב על הצטרפותם ללשכה ומאחל להם דרך צלחה פעילות משותפת ופוריה יחדיו."
קצת על ארגון צהו"ב :
ארגון צהו"ב - צמיגאי הרכב והבטיחות בישראל מאגד את מנהליהן ובעליהן של צמיגיות ברחבי הארץ, בעלי רישיון עסק לצמיגים ואבובים ממשרד התחבורה,,, העוסקים בתיקוני תקרים. השירות ניתן לצרכנים בודדים, מפעלים וגורמים ציבוריים וממשלתיים.
בעלי הצמיגיות והמוסכים החליטו להתארגן יחדיו בכדי להיות מיוצגים ולשמור על האינטרס של המקצוע.
מטרות הארגון ועיקר פעילותה:
- להביא לפישוט תהליכים ביורוקרטיים של הענף מולל משרד התחבורה וגורמים ממשלתיים נוספים, וכן להסדרת היתרים ובעלי תפקידים.
- ייצוג החברים מול גורמי השלטון השונים, ובפרט מול משרד התחבורה,
בנושאי רגולציה ובנושאים מקצועיים הקשורים לצמיגיות, כגון דרישות ונהלי משרד התחבורה להכשרת בעלי התפקידים, היתרים ופיקוח לעוסקים בתחום, חתימה על הסכם קיבוצי ענפי.
בחודשים האחרונים נדרשנו בארגון להשקיע מאמץ רב בריכוז הבעיות הרוחביות של ענף הצמיגים בישראל ובדיונים אודות הדרכים הנכונות לשיפור הענף ולקידומו לעשורים הבאים. מריכוז הנתונים ומשיחות רבות עם בעלי צמיגיות, עם יבואני צמיגים ועם לקוחות מוסדיים עולות מספר בעיות חריפות שרובן יכולות להיפתר רק באמצעות שינויי חקיקה ותקנות, מכאן נבנה מתווה פעילות הארגון, להלן הנושאים מולן נדרשים החברים בענף להתמודד:
* הענף סובל מאי שוויון תחרותי הדומה למה שקורה בענפים אחרים: דחיקת העסקים הקטנים הצידה.
* צמיגים רבים נמכרים ישירות ללקוח ללא פיקוח מקצועי.
* יבואני צמיגים, בדומה למצב במרכזי שירות היבואן הופכים להיות בעלי הצמיגיות עצמם ובכך יוצרים יתרון תחרותי רב משקל מול הצמיגיות הרוכשות מהן צמיגים לשיווק לצרכן.
* רווחיות נמוכה בקרב הצמיגיות הפרטיות גורמת לאי השקעה של הון חוזר לצורך החלפת ציוד ולצורך עדכון מידע מקצועי מודרני (צמיגים, זוויות הרכב, מנגנוני בטיחות הקשורים להתנהגות הצמיג ולהשפעה עליו וכד').
* ריבוי הולך וגובר של צמיגיות ללא רישיון – מוסכים פיראטיים.
* חידוש וחריצת צמיגים מרוכז אצל מיעוט גורמים.
* בעיות של פינוי ואחסנת צמיגים.
* קיים ביקוש מצומצם לעיסוק בקרב בני הנוער והבוגרים.
* קיים חוסר תכנון עתידי בכל הקשור לתדמית העוסקים בענף, נראות, מיקום, חניית לקוחות, צירי הגעהה ואזורי תפעול וכד'
* סוגיית יבוא מקביל.