• אודות
  • מוסדות הלשכה
  • סניפים
  • צור קשר
טופס רישום
02-6254333| 02-6254334
  • Facebook
לשכת המסחר ירושלים
  • דף הבית
  • שירותי הלשכה
    • אודות
      • פעילות בינלאומית לקידום סחר והזדמנויות עסקיות
      • רקע היסטורי
      • חזונינו בלשכות המסחר
      • חברות בוועדות ובפורומים
    • חברי הנהלה
    • המרכז למימון עסקי
    • שירותים עסקיים
    • מסחר בינלאומי וקרנה
      • קשרים בינלאומיים
      • תעודות מקור , מסמכים ואישורים – לסחר חוץ
      • קרנה אטא – ATA CARNET – פנקס מעבר מכס
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • קמפוס המכללה העסקית חברתית
    • ענף הנגישות הישראלי
    • הזדמנויות עסקיות
    • משפט ויחסי עבודה
    • מענקים והטבות לעסקים
    • ארגון צהו"ב – ארגון הגג של צמיגאי הרכב והבטיחות בישראל
  • ענפים וחטיבות
    • חברי הנהלה
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • ענף הנגישות הישראלי
    • חטיבת היועצים
    • פורום מנהיגות צעירה
  • אירועים/מכללה
    • אירועים
  • חדשות
  • גלריה
  • BizTV
  • מועדון עסקים
  • דף הבית
  • שירותי הלשכה
    • אודות
      • פעילות בינלאומית לקידום סחר והזדמנויות עסקיות
      • רקע היסטורי
      • חזונינו בלשכות המסחר
      • חברות בוועדות ובפורומים
    • חברי הנהלה
    • המרכז למימון עסקי
    • שירותים עסקיים
    • מסחר בינלאומי וקרנה
      • קשרים בינלאומיים
      • תעודות מקור , מסמכים ואישורים – לסחר חוץ
      • קרנה אטא – ATA CARNET – פנקס מעבר מכס
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • קמפוס המכללה העסקית חברתית
    • ענף הנגישות הישראלי
    • הזדמנויות עסקיות
    • משפט ויחסי עבודה
    • מענקים והטבות לעסקים
    • ארגון צהו"ב – ארגון הגג של צמיגאי הרכב והבטיחות בישראל
  • ענפים וחטיבות
    • חברי הנהלה
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • ענף הנגישות הישראלי
    • חטיבת היועצים
    • פורום מנהיגות צעירה
  • אירועים/מכללה
    • אירועים
  • חדשות
  • גלריה
  • BizTV
  • מועדון עסקים
לשכת המסחר ירושלים
  • דף הבית
  • שירותי הלשכה
    • אודות
      • פעילות בינלאומית לקידום סחר והזדמנויות עסקיות
      • רקע היסטורי
      • חזונינו בלשכות המסחר
      • חברות בוועדות ובפורומים
    • חברי הנהלה
    • המרכז למימון עסקי
    • שירותים עסקיים
    • מסחר בינלאומי וקרנה
      • קשרים בינלאומיים
      • תעודות מקור , מסמכים ואישורים – לסחר חוץ
      • קרנה אטא – ATA CARNET – פנקס מעבר מכס
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • קמפוס המכללה העסקית חברתית
    • ענף הנגישות הישראלי
    • הזדמנויות עסקיות
    • משפט ויחסי עבודה
    • מענקים והטבות לעסקים
    • ארגון צהו"ב – ארגון הגג של צמיגאי הרכב והבטיחות בישראל
  • ענפים וחטיבות
    • חברי הנהלה
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • ענף הנגישות הישראלי
    • חטיבת היועצים
    • פורום מנהיגות צעירה
  • אירועים/מכללה
    • אירועים
  • חדשות
  • גלריה
  • BizTV
  • מועדון עסקים
  • דף הבית
  • שירותי הלשכה
    • אודות
      • פעילות בינלאומית לקידום סחר והזדמנויות עסקיות
      • רקע היסטורי
      • חזונינו בלשכות המסחר
      • חברות בוועדות ובפורומים
    • חברי הנהלה
    • המרכז למימון עסקי
    • שירותים עסקיים
    • מסחר בינלאומי וקרנה
      • קשרים בינלאומיים
      • תעודות מקור , מסמכים ואישורים – לסחר חוץ
      • קרנה אטא – ATA CARNET – פנקס מעבר מכס
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • קמפוס המכללה העסקית חברתית
    • ענף הנגישות הישראלי
    • הזדמנויות עסקיות
    • משפט ויחסי עבודה
    • מענקים והטבות לעסקים
    • ארגון צהו"ב – ארגון הגג של צמיגאי הרכב והבטיחות בישראל
  • ענפים וחטיבות
    • חברי הנהלה
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • ענף הנגישות הישראלי
    • חטיבת היועצים
    • פורום מנהיגות צעירה
  • אירועים/מכללה
    • אירועים
  • חדשות
  • גלריה
  • BizTV
  • מועדון עסקים
ראשי » Uncategorized » תקנות הנגישות לשירות – רקע וסקירה/עו"ד איתן עמרם

תקנות הנגישות לשירות – רקע וסקירה/עו"ד איתן עמרם

לשכת המסחר מאי 24, 2017 7:35 am אין תגובות
תקנות הנגישות לשירות – רקע וסקירה/עו"ד איתן עמרם

 

  • רקע
  1. ע"פ נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, חיים כיום בישראל למעלה מ- 1,600,000 אנשים עם מוגבלות (פיזית, חושית, שכלית, נפשית ומוגבלות כתוצאה מתחלואה כרונית) המהווים כ- 20%  מהאוכלוסייה.
  2. תקנות הנגישות לשירות,[1] אשר נכנסו לתוקף ביום 25 באוקטובר 2013, חוקקו מכוח חוק השוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות,[2] והן עוסקות ברובן בהסרת מכשולים פיזיים, אדמיניסטרטיביים, תקשורתיים ואינפורמטיביים, המקשים על האדם עם מוגבלות לקבל את השירות.
  3. התקנות מחייבות את כלל נותני השירות לציבור (במגזר הממשלתי, המוניציפאלי, מלכ"רים, חברות ועסקים פרטיים כאחד), לבצע התאמות נגישות בשירות במבנים ובפלטפורמות השונות בהם ניתן השירות, וזאת, על מנת שהשירות הניתן יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות, באופן שוויוני, ברמת איכות, נוחות ובטיחות כפי שניתן לכלל הציבור.
  4. התקנות מטילות חובה זו על האחראי להספקת השירות לרבות בעלי השירות, המחזיק או המפעיל שלו.
  • אופן מתן השירות
  1. את התאמות הנגישות לשירות, יש לבצע כך שהשירות הניתן לאדם עם מוגבלות יבוצע תוך שמירה על כבודו ופרטיותו, מתוך יחס אדיב ומכובד אשר יאפשר קבלת השירות בעצמאות, בבטיחות ובאופן שוויוני.
  2. את השירות יש לספק כחלק בלתי נפרד מהשירותים הניתנים לכלל הציבור ולא בנפרד מהם, למעט אם ההפרדה נחוצה למען מתן שירות באופן יעיל באותה מידה בה הוא ניתן לכלל הציבור.
  • התאמות נגישות למקום שניתן בו השירות
  1. על נותן השירות להנגיש את השירות הניתן בעסק שלו בכלל זה (הנגשת מתו"ס-מבנים, תשתיות וסביבה) שילוט וסימון חניות, הנגשת הכניסה, המפתן, הדלתות, המעברים, הריהוט, השירותים, המעליות, עמדות השירות, מדפים, דלפקים, מערכות כריזה קולית וחזותית, תאורה, מקומות המתנה/ישיבה, מכונות לשירות אוטומטי וכו'.
  • איסור התניית השירות
  1. התקנות אוסרות על נותן השירות להתנות את מתן השירות בדרישת תשלום בעד ההתאמות, או בדרישה למתן השירות בכפוף להצגת תעודה (למעט במקרים חריגים). במידה ואדם עם מוגבלות אינו מסוגל להביע את רצונו בכל דרך שהיא, יש לספק ההתאמה הרלוונטית לבקשת האפוטרופוס או המלווה שלו. אין לגבות תשלום ממלווה של אדם עם מוגבלות בעת כניסה למקום ציבורי והנאה מהשירות הניתן בו (בכפוף לתנאים).

[1] תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) תשע"ג-2013 (להלן: "תקנות הנגישות לשירות")

[2] חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות – תשנ"ח 1998

  1. הבעלים או המחזיק בחניון, לא ימנעו כניסה לחניון מאדם עם מוגבלות ברכב הנושא תג נכה, ולא ימנעו ממנו שימוש בחניה נגישה שהוקצתה בחניון על פי כל דין, ובלבד שהאדם עם המוגבלות בא לקבל שירות במקום.
  • התאמת נהלים, הליכים ונוהגים בשירות
  1. התקנות מגדירות אוסף הוראות אותן על נותן השירות לבצע. בכלל זה, ביצוע התאמות בנהלים/הליכים ונוהגים בשירות (כולל נהלי פינוי בשעת חרום), מינוי "רכז נגישות" (בגוף המעסיק 25 עובדים ומעלה), ביצוע הכשרות והדרכות לנותני השירות בארגון וכו'. באחריות נותן השירות לדאוג לפרסם המידע ופעולות שנקט.
  2. בעת קבלת השירות יש לאפשר לאדם עם מוגבלות להסתייע במלווה או ב"חיית שירות". יש לסייע במילוי טפסים, לספק לו או לאדם המלווה אותו שירות בלא המתנה בתור (בכפוף לתנאים) ולספק אמצעי עזר בהתאם.
  • הנגשת מידע ותקשורת בשירות
  1. מידע הנמסר לכלל הציבור או לחלק בלתי מסוים ממנו אודות השירות הציבורי וכחלק ממנו, בין בכתב ובין בעל פה, לרבות בטפסים, חוברות מידע עלונים ופרסומים, מכתבים והודעות, כולל מידע הנמסר באמצעות הטלפון – יש למוסרם לבקשת אדם עם מוגבלות, באופן שיבטיח לו נגישות למידע ולקבלת השירות (ראו בהרחבה פרסום בנושא "התאמות נגישות למידע-תקנה 29").
  2. צורת הנגשת המידע תבוצע בהתאם לבחירתו של נותן השירות ועל חשבונו, ובלבד שהיא מתאימה למוגבלותו של מקבל השירות ולאמצעים הטכנולוגים העומדים לרשותו ובהתאם לאופי השירות שניתן, בכלל זה גם באמצעות אחד מאלה: טלפון, פקסימיליה, מסרון, דואר, דואר אלקטרוני או אמצעי דיגיטלי אחר.
  3. על נותן השירות להנגיש את המידע הנמסר באמצעות מערכת ניתוב השיחות שבארגונו, וכן להנגיש את השירות/המידע הציבורי אותם הוא מספק באמצעות שרותי האינטרנט לרבות מסמכים, תמונות ויישומים.
  • אכיפה

המפר הוראות החוק ותקנות הנגישות, חשוף לאכיפה מנהלית, פלילית ואזרחית.

  1. אכיפה מנהלית – אכיפה המתבצעת באמצעות נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, המבצעת חקירת תלונות מצד נפגעים, הוצאת צווי נגישות למפרים, ואף נוטלת חלק בתביעות נגד מפרים.
  2. אכיפה פלילית – כפל קנס (למעלה מ 150,000 ₪), ביטול רשיון עסק, ותביעות נגד נושא משרה בתאגיד.
  3. אכיפה אזרחית – תביעות פרטיות עד 50,000 ₪ ללא הוכחת נזק שיוגשו על ידי מי שנפגע. תביעות ייצוגיות שיוגשו אף הן על ידי מי שנפגע או באמצעות ארגונים המקדמים זכויות אנשים עם מוגבלות, בכפוף לאישור בית המשפט.
נכתב ע"י מכון עמר"ם – לשוויון וקידום זכויות אנשים עם מוגבלות

Tanya Lubarsky |להציג את כל הפוסטים של לשכת המסחר


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

טופס רישום
תנו לנו לייק
מגזין עסקימבית לשכת המסחר ירושלים
ידידי ירושלים בעולם
שירותי הלשכה
מענקים והטבות לעסקים
אירועים וועדות
אודות
לשכת המסחר ירושלים הנה הגוף הרשמי המייצג את הסוחרים ובעלי העסקים בירושלים וסביבתה. הלשכה היא עמותה רשומה, חברה בפדרציה של איגוד לשכות המסחר.
יצירת קשר

רחוב הלל 10, קומה 2, ירושלים
מיקוד: 91020
טלפונים: 02-6254333 | 02-6254334
פקס: 02-6254335
אימייל: jerccom@inter.net.il

קטגוריות
חדש באתר
מדריך למעסיק – היעדרות עובד בזמן מצב חירום?
חמ"ל ארצי – לעסקים – מעסיקים – וחברות !  לנוכח ההסלמה הביטחונית והודעת פיקוד העורף, לשכת המסחר ירושלים הקימה חמ"ל ארצי ומעמידה לכל חברותיה וחבריה בקהילה העסקית בירושלים וברחבי הארץ, מוקד ארצי למידע ומענה לשאלות העסקים
לשכת המסחר ירושלים: "העסקים בישראל אינם הקופה החולבת של המדינה והרשויות "
היסטוריה בלשכת המסחר ירושלים והעם היהודי
A-2-Z נגישות ושיווק באינטרנט
כל הזכויות שמורות ללשכת המסחר ירושלים
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס