• אודות
  • מוסדות הלשכה
  • סניפים
  • צור קשר
טופס רישום
02-6254333| 02-6254334
  • Facebook
לשכת המסחר ירושלים
  • דף הבית
  • שירותי הלשכה
    • אודות
      • דבר הנשיא
      • רקע היסטורי
      • חזונינו בלשכות המסחר
      • חברות בוועדות ובפורומים
    • חברי הנהלה
    • המרכז למימון עסקי
    • שירותים עסקיים
    • מסחר בינלאומי וקרנה
      • קשרים בינלאומיים
      • תעודות מקור , מסמכים ואישורים – לסחר חוץ
      • קרנה אטא – ATA CARNET – פנקס מעבר מכס
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • קמפוס המכללה העסקית חברתית
    • ענף הנגישות הישראלי
    • הזדמנויות עסקיות
    • משפט ויחסי עבודה
    • מענקים והטבות לעסקים
    • דף הבית – האיגוד הכל ארצי
    • ארגון צהו"ב – ארגון הגג של צמיגאי הרכב והבטיחות בישראל
  • ענפים וחטיבות
    • חברי הנהלה
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • ענף הנגישות הישראלי
    • חטיבת היועצים
    • פורום מנהיגות צעירה
  • אירועים/מכללה
    • אירועים
  • חדשות
  • גלריה
  • BizTV
  • מועדון עסקים
  • דף הבית
  • שירותי הלשכה
    • אודות
      • דבר הנשיא
      • רקע היסטורי
      • חזונינו בלשכות המסחר
      • חברות בוועדות ובפורומים
    • חברי הנהלה
    • המרכז למימון עסקי
    • שירותים עסקיים
    • מסחר בינלאומי וקרנה
      • קשרים בינלאומיים
      • תעודות מקור , מסמכים ואישורים – לסחר חוץ
      • קרנה אטא – ATA CARNET – פנקס מעבר מכס
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • קמפוס המכללה העסקית חברתית
    • ענף הנגישות הישראלי
    • הזדמנויות עסקיות
    • משפט ויחסי עבודה
    • מענקים והטבות לעסקים
    • דף הבית – האיגוד הכל ארצי
    • ארגון צהו"ב – ארגון הגג של צמיגאי הרכב והבטיחות בישראל
  • ענפים וחטיבות
    • חברי הנהלה
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • ענף הנגישות הישראלי
    • חטיבת היועצים
    • פורום מנהיגות צעירה
  • אירועים/מכללה
    • אירועים
  • חדשות
  • גלריה
  • BizTV
  • מועדון עסקים
לשכת המסחר ירושלים
  • דף הבית
  • שירותי הלשכה
    • אודות
      • דבר הנשיא
      • רקע היסטורי
      • חזונינו בלשכות המסחר
      • חברות בוועדות ובפורומים
    • חברי הנהלה
    • המרכז למימון עסקי
    • שירותים עסקיים
    • מסחר בינלאומי וקרנה
      • קשרים בינלאומיים
      • תעודות מקור , מסמכים ואישורים – לסחר חוץ
      • קרנה אטא – ATA CARNET – פנקס מעבר מכס
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • קמפוס המכללה העסקית חברתית
    • ענף הנגישות הישראלי
    • הזדמנויות עסקיות
    • משפט ויחסי עבודה
    • מענקים והטבות לעסקים
    • דף הבית – האיגוד הכל ארצי
    • ארגון צהו"ב – ארגון הגג של צמיגאי הרכב והבטיחות בישראל
  • ענפים וחטיבות
    • חברי הנהלה
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • ענף הנגישות הישראלי
    • חטיבת היועצים
    • פורום מנהיגות צעירה
  • אירועים/מכללה
    • אירועים
  • חדשות
  • גלריה
  • BizTV
  • מועדון עסקים
  • דף הבית
  • שירותי הלשכה
    • אודות
      • דבר הנשיא
      • רקע היסטורי
      • חזונינו בלשכות המסחר
      • חברות בוועדות ובפורומים
    • חברי הנהלה
    • המרכז למימון עסקי
    • שירותים עסקיים
    • מסחר בינלאומי וקרנה
      • קשרים בינלאומיים
      • תעודות מקור , מסמכים ואישורים – לסחר חוץ
      • קרנה אטא – ATA CARNET – פנקס מעבר מכס
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • קמפוס המכללה העסקית חברתית
    • ענף הנגישות הישראלי
    • הזדמנויות עסקיות
    • משפט ויחסי עבודה
    • מענקים והטבות לעסקים
    • דף הבית – האיגוד הכל ארצי
    • ארגון צהו"ב – ארגון הגג של צמיגאי הרכב והבטיחות בישראל
  • ענפים וחטיבות
    • חברי הנהלה
    • ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
    • ענף הנגישות הישראלי
    • חטיבת היועצים
    • פורום מנהיגות צעירה
  • אירועים/מכללה
    • אירועים
  • חדשות
  • גלריה
  • BizTV
  • מועדון עסקים
ראשי » Uncategorized » תקנות הנגישות לשירות – רקע וסקירה/עו"ד איתן עמרם

תקנות הנגישות לשירות – רקע וסקירה/עו"ד איתן עמרם

לשכת המסחר מאי 24, 2017 7:35 am אין תגובות
תקנות הנגישות לשירות – רקע וסקירה/עו"ד איתן עמרם

 

  • רקע
  1. ע"פ נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, חיים כיום בישראל למעלה מ- 1,600,000 אנשים עם מוגבלות (פיזית, חושית, שכלית, נפשית ומוגבלות כתוצאה מתחלואה כרונית) המהווים כ- 20%  מהאוכלוסייה.
  2. תקנות הנגישות לשירות,[1] אשר נכנסו לתוקף ביום 25 באוקטובר 2013, חוקקו מכוח חוק השוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות,[2] והן עוסקות ברובן בהסרת מכשולים פיזיים, אדמיניסטרטיביים, תקשורתיים ואינפורמטיביים, המקשים על האדם עם מוגבלות לקבל את השירות.
  3. התקנות מחייבות את כלל נותני השירות לציבור (במגזר הממשלתי, המוניציפאלי, מלכ"רים, חברות ועסקים פרטיים כאחד), לבצע התאמות נגישות בשירות במבנים ובפלטפורמות השונות בהם ניתן השירות, וזאת, על מנת שהשירות הניתן יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות, באופן שוויוני, ברמת איכות, נוחות ובטיחות כפי שניתן לכלל הציבור.
  4. התקנות מטילות חובה זו על האחראי להספקת השירות לרבות בעלי השירות, המחזיק או המפעיל שלו.
  • אופן מתן השירות
  1. את התאמות הנגישות לשירות, יש לבצע כך שהשירות הניתן לאדם עם מוגבלות יבוצע תוך שמירה על כבודו ופרטיותו, מתוך יחס אדיב ומכובד אשר יאפשר קבלת השירות בעצמאות, בבטיחות ובאופן שוויוני.
  2. את השירות יש לספק כחלק בלתי נפרד מהשירותים הניתנים לכלל הציבור ולא בנפרד מהם, למעט אם ההפרדה נחוצה למען מתן שירות באופן יעיל באותה מידה בה הוא ניתן לכלל הציבור.
  • התאמות נגישות למקום שניתן בו השירות
  1. על נותן השירות להנגיש את השירות הניתן בעסק שלו בכלל זה (הנגשת מתו"ס-מבנים, תשתיות וסביבה) שילוט וסימון חניות, הנגשת הכניסה, המפתן, הדלתות, המעברים, הריהוט, השירותים, המעליות, עמדות השירות, מדפים, דלפקים, מערכות כריזה קולית וחזותית, תאורה, מקומות המתנה/ישיבה, מכונות לשירות אוטומטי וכו'.
  • איסור התניית השירות
  1. התקנות אוסרות על נותן השירות להתנות את מתן השירות בדרישת תשלום בעד ההתאמות, או בדרישה למתן השירות בכפוף להצגת תעודה (למעט במקרים חריגים). במידה ואדם עם מוגבלות אינו מסוגל להביע את רצונו בכל דרך שהיא, יש לספק ההתאמה הרלוונטית לבקשת האפוטרופוס או המלווה שלו. אין לגבות תשלום ממלווה של אדם עם מוגבלות בעת כניסה למקום ציבורי והנאה מהשירות הניתן בו (בכפוף לתנאים).

[1] תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) תשע"ג-2013 (להלן: "תקנות הנגישות לשירות")

[2] חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות – תשנ"ח 1998

  1. הבעלים או המחזיק בחניון, לא ימנעו כניסה לחניון מאדם עם מוגבלות ברכב הנושא תג נכה, ולא ימנעו ממנו שימוש בחניה נגישה שהוקצתה בחניון על פי כל דין, ובלבד שהאדם עם המוגבלות בא לקבל שירות במקום.
  • התאמת נהלים, הליכים ונוהגים בשירות
  1. התקנות מגדירות אוסף הוראות אותן על נותן השירות לבצע. בכלל זה, ביצוע התאמות בנהלים/הליכים ונוהגים בשירות (כולל נהלי פינוי בשעת חרום), מינוי "רכז נגישות" (בגוף המעסיק 25 עובדים ומעלה), ביצוע הכשרות והדרכות לנותני השירות בארגון וכו'. באחריות נותן השירות לדאוג לפרסם המידע ופעולות שנקט.
  2. בעת קבלת השירות יש לאפשר לאדם עם מוגבלות להסתייע במלווה או ב"חיית שירות". יש לסייע במילוי טפסים, לספק לו או לאדם המלווה אותו שירות בלא המתנה בתור (בכפוף לתנאים) ולספק אמצעי עזר בהתאם.
  • הנגשת מידע ותקשורת בשירות
  1. מידע הנמסר לכלל הציבור או לחלק בלתי מסוים ממנו אודות השירות הציבורי וכחלק ממנו, בין בכתב ובין בעל פה, לרבות בטפסים, חוברות מידע עלונים ופרסומים, מכתבים והודעות, כולל מידע הנמסר באמצעות הטלפון – יש למוסרם לבקשת אדם עם מוגבלות, באופן שיבטיח לו נגישות למידע ולקבלת השירות (ראו בהרחבה פרסום בנושא "התאמות נגישות למידע-תקנה 29").
  2. צורת הנגשת המידע תבוצע בהתאם לבחירתו של נותן השירות ועל חשבונו, ובלבד שהיא מתאימה למוגבלותו של מקבל השירות ולאמצעים הטכנולוגים העומדים לרשותו ובהתאם לאופי השירות שניתן, בכלל זה גם באמצעות אחד מאלה: טלפון, פקסימיליה, מסרון, דואר, דואר אלקטרוני או אמצעי דיגיטלי אחר.
  3. על נותן השירות להנגיש את המידע הנמסר באמצעות מערכת ניתוב השיחות שבארגונו, וכן להנגיש את השירות/המידע הציבורי אותם הוא מספק באמצעות שרותי האינטרנט לרבות מסמכים, תמונות ויישומים.
  • אכיפה

המפר הוראות החוק ותקנות הנגישות, חשוף לאכיפה מנהלית, פלילית ואזרחית.

  1. אכיפה מנהלית – אכיפה המתבצעת באמצעות נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, המבצעת חקירת תלונות מצד נפגעים, הוצאת צווי נגישות למפרים, ואף נוטלת חלק בתביעות נגד מפרים.
  2. אכיפה פלילית – כפל קנס (למעלה מ 150,000 ₪), ביטול רשיון עסק, ותביעות נגד נושא משרה בתאגיד.
  3. אכיפה אזרחית – תביעות פרטיות עד 50,000 ₪ ללא הוכחת נזק שיוגשו על ידי מי שנפגע. תביעות ייצוגיות שיוגשו אף הן על ידי מי שנפגע או באמצעות ארגונים המקדמים זכויות אנשים עם מוגבלות, בכפוף לאישור בית המשפט.
נכתב ע"י מכון עמר"ם – לשוויון וקידום זכויות אנשים עם מוגבלות

|להציג את כל הפוסטים של לשכת המסחר


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

טופס רישום
דברי הנשיא
אירועים קרובים

אין אירועים בתקופה הקרובה בשלב זה.

מגזין עסקימבית לשכת המסחר ירושלים
מענקים והטבות לעסקים
מענק של עד 500,000 ש"ח
חדשות

מענק של עד 500,000 ש"ח

קרא עוד ←
תכנית סיוע לקליטת עובדים נוספים בעסקים
מענקים והטבות לעסקים

תכנית סיוע לקליטת עובדים נוספים בעסקים

קרא עוד ←
שירותי הלשכה
קמפוס המכללה העסקית חברתית
קמפוס - המכללה העסקית

קמפוס המכללה העסקית חברתית

בית חם לילדים אוטיסטים בירושלים
שירותי הלשכה

בית חם לילדים אוטיסטים בירושלים

הפורום הכלכלי של גדרה
שירותי הלשכה

הפורום הכלכלי של גדרה

ארגון צהו"ב – ארגון הגג של צמיגאי הרכב והבטיחות בישראל
שירותי הלשכה

ארגון צהו"ב – ארגון הגג של צמיגאי הרכב והבטיחות בישראל

ענף הפיצוציות בישראל
שירותי הלשכה

ענף הפיצוציות בישראל

המרכז למימון עסקי
שירותי הלשכה

המרכז למימון עסקי

ענף הקלינטק וההייטק הישראלי
שירותי הלשכה

ענף הקלינטק וההייטק הישראלי

מסחר בינלאומי וקרנה
שירותי הלשכה

מסחר בינלאומי וקרנה

פורום מנהיגות צעירה
שירותי הלשכה

פורום מנהיגות צעירה

שירותים עסקיים
שירותי הלשכה

שירותים עסקיים

ענף הנגישות הישראלי
שירותי הלשכה

ענף הנגישות הישראלי

הזדמנויות עסקיות
שירותי הלשכה

הזדמנויות עסקיות

תנו לנו לייק
סרטון ועידת העסקים ה-11
אודות
לשכת המסחר ירושלים הנה הגוף הרשמי המייצג את הסוחרים ובעלי העסקים בירושלים וסביבתה. הלשכה היא עמותה רשומה, חברה בפדרציה של איגוד לשכות המסחר.
יצירת קשר

רחוב הלל 10, קומה 2, ירושלים
מיקוד: 91020
טלפונים: 02-6254333 | 02-6254334
פקס: 02-6254335
אימייל: jerccom@inter.net.il

קטגוריות
חדש באתר
יוצאים לבחירות !!!!
הפחתת הרגולציה, פישוט הבירוקרטיה ועידוד החדשנות הינם חלק מהמלצות הוועדה לקידום כלכלי של ענפי המסחר והשירותים לשר הכלכלה !
בעלי עסק – עצרו,  תזכורת זו עבורכם: "החל מדצמבר 2020 לא נדרש לקבל רישיון ליצוא ציוד חיוני"
נשיא לשכת המסחר ירושלים דרור אטרי: " סגר שלישי מכת מוות לעסקים ולכלכלת המדינה "
A-2-Z נגישות ושיווק באינטרנט
כל הזכויות שמורות ללשכת המסחר ירושלים
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס